top of page

Zespół.

image1.jpeg
image0.jpeg

Od samego początku Bednarska Szkoła Podstawowa Terytorium Mysłowicka stawia na budowanie silnego zespołu pedagogicznego

Nasza szkoła jest miejscem, w którym uczennice i uczniowie korzystając ze wsparcia nauczycielek i nauczycieli: planują to, co będzie się działo, jakie zadania będą realizowali w kolejnych tygodniach nauki, współpracują między sobą i realizują wspólnie projekty poszerzające ich wiedzę i umiejętności. Uczennice i uczniowie nie są tylko biernymi odbiorcami, ale są aktywnie angażowani w podejmowanie decyzji wpływających na codzienne funkcjonowanie szkoły.

 

Zbudowaliśmy i cały czas poszerzamy zespół, który rozumie, potrafi i chce pracować z dziećmi kształtując ich postawy, wpierając ich indywidualny rozwój i przekazując im wiedzę.

Dyrektorki

Maria Kotowska

Dyrektorka Bednarskiej Szkoły Podstawowej

Anna Nowosad

Dyrektorka Terytorium

Jestem działaczką społeczną, prawniczką, menedżerką i instruktorką harcerską w stopniu
harcmistrzyni. W latach 2017-2021 zarządzałam największą organizacją wychowawczą dla dzieci
i młodzieży w Polsce – byłam Naczelniczką Związku Harcerstwa Polskiego. Pracuję z dziećmi i
młodzieżą od ponad dwudziestu lat – prowadziłam zarówno małe projekty skierowane do dzieci i
młodzieży działających w jednej szkole jak i duże wydarzenia gromadzące młodzież z różnych
stron Polski i z zagranicy. Uważam, że ogromną wartością w edukacji dzieci i młodzieży jest
praktyczne podejście pokazujące jak wykorzystać zdobytą wiedzę oraz stwarzanie możliwości do
dzielenia się dobrymi praktykami i sprawdzonymi pomysłami - byłam zaangażowana we
współtworzenie takich międzynarodowych forów wymiany doświadczeń. 

 
Mam doświadczenie i umiejętności pozwalające na zbudowanie i prowadzenie silnego zespołu,
który kieruje się wspólnymi wartościami i jest otwarty na doskonalenie swojej pracy i
wprowadzenie w niej innowacji. Umiem budować zaufanie, rozwiązywać trudności, pokonywać
wyzwania i motywować ludzi wokół do tego samego. Stawiam na otwartą komunikację i
transparentność prowadzonych działań.


Od wielu lat zajmuję się wspieraniem rozwoju i doskonaleniem umiejętności młodych
wychowawców w organizacjach pozarządowych. Uważam, że ciągła praca z wychowawcami
dająca im wsparcie a także poszerzająca ich horyzonty jest niezwykle potrzebna, aby mieli oni
motywację i energię do działania z dziećmi i młodzieżą. Jestem przekonana, że człowiek
powinien uczyć się całe życie, bo tylko w ten sposób możemy najpełniej wykorzystywać nasz
potencjał i nasze umiejętności.

Karolina Szczepańska

Wicedyrektorka Terytorium, nauczycielka informatyki, nauczycielka przyrody

Ukończyłam studia „Informatyka dla nauczycieli szkół podstawowych” na Wydziale Matematyki,
Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego a także „Nauczanie biologii i przyrody” na
studiach podyplomowych. Od dwóch dekad uczę informatyki w niepublicznej szkole
podstawowej. Jestem wychowawcą i certyfikowanym tutorem. Mam też bardzo duże
doświadczenie w planowaniu i organizacji pracy uczniów i nauczycieli w
szkole. Uzyskałam stopień nauczyciela mianowanego.


Interesują mnie nowe trendy w edukacji i pracy z dziećmi.  Świat rozwija się i zmienia bardzo
szybko, a systemy edukacyjne ewoluują zbyt wolno, nie nadążając za bieżącymi potrzebami
uczniów. Najważniejsze w mojej pracy jest budowanie relacji z dziećmi i ich rodzicami. Zaufanie
i rozmowa są według mnie najlepszymi narzędziami rozwiązywania nawet najtrudniejszych
konfliktów.


Już od dawna moim marzeniem było współtworzenie szkoły uczącej się. Dlatego ukończyłam
studia „Edukacja spersonalizowana i zarządzanie oświatą” zorganizowane przez Polsko-Japońską
Akademią Technik Komputerowych oraz Instytut Dobrej Edukacji. Moją rolą w szkole jest
koordynowanie pracy nauczycieli różnych przedmiotów oraz wdrażanie najnowszych rozwiązań
metodycznych. Pomogą nam one wszystkim zmierzać do wyznaczonych celów edukacyjnych w
przyjaznym uczniom i ich rodzicom miejscu. Ta koncepcja będzie przez nas ciągle rozwijana i
udoskonalana.


Zależy mi, aby szkoła była miejscem, w którym uczniowie i uczennice mogą poznawać kim są,
poprzez odkrywanie swoich pasji, ale także poprzez pracę nad tymi talentami, które dopiero
odkryją. Chciałabym, aby poznawali nie tylko świat wokół siebie, ale także zastanawiali się, jaki
chcieliby, aby był on w przyszłości i jakie znajdą dla siebie miejsce wśród społeczności. Każdy
zasługuje na to, aby mógł uczyć się z innymi i od innych w sposób i w tempie dla niego
odpowiednim. Dlatego najbliższa jest mi praca zespołowa, projektowa i doświadczalna. Edukacja
jest moją pasją, traktuję ją jako drogę po której podążam z uczniami, ucząc się z nimi i od nich.

Wychowawczynie i wychowawcy

Aleksandra Durlej

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, wychowawczyni klasy Wilki i Wilczyce w roczniku Muminki

Jestem absolwentką studiów licencjackich z pedagogiki specjalnej w specjalności "Pedagogika zdolności i technologia informacyjna" oraz magisterskich z pedagogiki ogólnej w specjalności "Pedagogika wczesnoszkolna" na Akademii Pedagogiki Specjalnej. Od ponad ośmiu lat uczę w szkole, ale przygodę edukacyjną zaczynałam ponad piętnaście lat temu, zostając przyboczną zuchową. Później prowadziłam różnorodne zajęcia dodatkowe dla dzieci - techniki uczenia się, eksperymenty, matematyka, szycie.


Od początku szkolnej przygody fascynuje mnie edukacja alternatywna. Interesuję się pedagogiką zdolności i nauczaniem matematyki. Ukończyłam kursy z Pedagogiki zabawy, Treningu Zastępowania Agresji stART, mediacji i NVC. Uwielbiam angażować się z uczniami w różnorodne projekty, łączyć poszczególne zagadnienia w jedną całość. Edukacji matematycznej uczę analogowo, tak jak pokazała mi prof. Gruszczyk-Kolczyńska. Jestem też nauczycielem MathRiders. Moim celem edukacyjnym jest pokazanie dzieciom, że nawet jeśli jeszcze nie umiem, to nie tragedia, a błąd jest drogą do celu.


Prywatnie darzę niegasnącą miłością smoki, lisy i gobliny. Pasjami testuję różne zainteresowania - uszyję i wyhaftuję suknię, otynkuję ściany, a w przelocie pokażę komuś, jak fajne są gry RPG. W przerwach od grania słucham starych zespołów metalowych i oglądam anime.

Agnieszka Tabaka

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, wychowawczyni klasy Sprytne Lisy w roczniku Muminki

Jestem absolwentką studiów licencjackich na kierunku „Pedagogika wczesnoszkolna i
przedszkolna” w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Od tego czasu

uczestniczyłam również w szkoleniach, które poszerzały moją wiedzę pedagogiczną i pozwoliły
na głębsze poznanie współczesnej wizji wychowania dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym.
Ukończyłam między innymi: kurs Glottodydaktyki, szkolenie z terapii ręki I i II stopnia,
Porozumienie bez Przemocy i Dziecięca Matematyka.


Doświadczenie zawodowe początkowo nabywałam jako wolontariusz wspierający rozwój dziecka
z autyzmem. Następnie pracując jako pomoc nauczyciela w świetlicy szkolnej, a potem jako
nauczyciel wychowania przedszkolnego w oddziałach „0” w szkole podstawowej. Kolejnym
zawodowym etapem była dla mnie praca w warszawskich niepublicznych przedszkolach z
dziećmi w wieku 3-7 lat.


Jestem otwarta na zdobywanie nowych doświadczeń. Jestem także wielką miłośniczką zwierząt, a
przede wszystkim kotów. Czas wolny spędzam na wycieczkach rowerowych oraz bliższych i
dalszych podróżach z plecakiem.

Katka Kwaśniewska

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, wychowawczyni klasy Głodne Króliki w roczniku Dobroduszki, nauczycielka plastyki

Jestem nauczycielką, artystką-fotografką, psycholożką. Skończyłam I SLO Bednarska,
Międzywydziałowe Indywidualne Studia Humanistyczne na UW oraz obroniłam doktorat na
Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
 
Urodziłam się w Polsce, ale wychowałam w Niemczech. Kilka lat mieszkałam w Hiszpanii oraz
przez dłuższą chwilę w Wietnamie i w Malezji. Języki obce są mi nieobce.
 
Jestem szczęśliwą mamą dwójki bardzo ciekawych świata dzieci. Cenię sobie rodzicielstwo
bliskości i porozumienie bez przemocy. Pracowałam w szkołach, szkołach językowych i
organizacjach pozarządowych w kraju i za granicą. Najbliższe jest mi uczenie się i nauczanie
poprzez działanie. Uwielbiam wszelkie prace plastyczne, robótki ręczne i większe konstrukcje.
Deszcz i śnieg mi niestraszne. Zakładam, że wszystko się da i ułoży. Z uśmiechem idę przez
życie. Uwielbiam uczyć się od dzieci i podtrzymywać ich naturalny optymizm.

Rozkoszuję się przebywaniem na łonie natury, w lesie i nad morzem. Z zamiłowania ćwiczę jogę,
wspinaczkę oraz różne formy tańca. Uwielbiam odkrywać świat bliski i daleki, w sztuce i kuchni,
a przede wszystkim podczas podróży z plecakiem. Szczególnie bliska mojemu serca jest Azja.
Przepadam za czarną czekoladą (ale FairTrade) oraz matchą we wszystkich postaciach. Od 20 lat
nie jem mięsa.

Agata Steć

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, wychowawczyni klasy Misiaki-Słodziaki w roczniku Dobroduszki

Jestem nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, absolwentką studiów z tej
dziedziny w Warszawskiej Wyższej Szkole Humanistycznej oraz niedoszłą biolożką molekularną,
która zamiast w laboratorium, odnalazła się w pracy z dziećmi. Mam również uprawnienia do
prowadzenia terapii pedagogicznej w klasach I-III.

Z najmłodszymi działam wspólnie od ponad 20 lat. Początkowo, w ramach struktur ZHP,
spędziłam 6 lat w kadrze jednej z warszawskich gromad zuchowych. Następnie, już zawodowo,
pracowałam między innymi jako nauczycielka-wychowawczyni w kilku przedszkolach oraz w
jednej z niepublicznych szkół podstawowych.
Jedną z moich fascynacji w pracy jest szeroko pojęty STEAM w edukacji, co oznacza połączenie i
zastosowanie w praktyce szkolnej różnych dziedzin wiedzy, takich jak nauka, technologia,
inżynieria, sztuka i matematyka. Lubię też korzystać na lekcjach z formy projektowej - uważam,
że w ten sposób dzieci najlepiej rozwijają swoje zainteresowania, prezentują mocne strony oraz
wzmacniają te trudniejsze dla nich obszary, pochłaniając przy okazji wiedzę i wcale nie czując
tego, że się właśnie uczą. W pracy z uczennicami i uczniami kieruję się zasadami Pozytywnej
Dyscypliny oraz korzystam z założeń Porozumienia bez Przemocy (NVC), bo mocno wierzę w to,
co powiedział kiedyś prof. Jerzy Axer: „Nie ma edukacji bez relacji”.
W wolnych chwilach najczęściej można mnie znaleźć z książką w ręce, najlepiej blisko lasu i
jeziora. Wieczorami układam puzzle, maluję albo gram - najczęściej w stare gry strategiczne i
RPG, ale nie pogardzę też planszówkami i karciankami.

Aneta Szlaska

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, wychowawczyni klasy Włóczykijów

Mam na imię Aneta i jestem nauczycielką od ponad 8 lat. Powołanie do nauczania narodziło się z
mojej wielkiej życiowej pasji jaką było harcerstwo. Bliskość natury, edukacja poprzez działanie to
główne metody, którymi pracuję :). Działałam kilkanaście lat w różnych drużynach jako członek,
kadra a później instruktor ZHP. Studiowałam pedagogikę wczesnoszkolną i przedszkolną na
Uniwersytecie Warszawskim oraz pedagogikę korekcyjną na Akademii Pedagogiki Specjalnej. W
swojej pracy najbardziej cenię to, że codziennie ucząc, sama wyciągam wiele cennych życiowych
lekcji.


Moją wielką pasją są również książki, staram się by były one również obecne w życiu moich
uczennic i uczniów :).

Magda Bravo

Wychowawczyni klasy Przylaszczki w roczniku Mrówkojady, Nauczycielka zajęć praktycznych i techniki

Z wykształcenia psycholożka, z zawodu edukatorka. Moje doświadczenie zawodowe to ponad 20
lat pracy w niepublicznej szkole podstawowej, gdzie prowadziłam zajęcia praktyczne z szycia,
gotowania, ogrodnictwa, animacji poklatkowej, stolarki. Uczyłam szycia w Bednarskiej Szkole
Realnej. Poza pracą w szkole od dekady współpracuję ze Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty przy
programach edukacji filmowej, współtworzyłam warsztaty dla różnych instytucji kultury, takich
jak: Zachęta, Muzeum Polin, Dom Spotkań z Historią, Narodowy Instytut Chopina.


Mój ideał edukacyjny, to uczenie się w działaniu, łączenie treści teoretycznych z nabywaniem
praktycznych umiejętności. Geometria kojarzy mi się z szyciem, a gotowanie z matematyką.
Towarzyszę dzieciom (a czasem także dorosłym) w zmaganiach z różnego rodzaju materią. Z
radością obserwuję jak prace manualne wzmacniają nie tylko ciało i umysł, ale także ducha i

więzi między ludźmi. Prywatnie jestem mamą dwójki dorosłych dzieci. Moim czasem po pracy
dysponują dwa starszawe już koty.

Bogna Wojtkielewicz

Wychowawczyni klasy Przylaszczki w roczniku Mrówkojady, Nauczycielka muzyki, logopedka

Muzyk, nauczycielka, edukatorka, tutorka, logopedka
Mój świat to świat dźwięków, ale najważniejszy jest w nim drugi człowiek. Od ponad 20 lat
pracuję z chórami, a od kilkunastu jestem nauczycielką muzyki. Wiele lat pracowałam z
wydawnictwami przy powstawaniu podręczników do muzyki i tym, co związane z nagraniami
audio. Lubię pracować na styku różnych dziedzin sztuki i realizuję to prowadząc lub
współprowadząc warsztaty muzyczne, muzyczno- plastyczne, animacji poklatkowej dla m.in.
różnych fundacji i Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina. Od kilku lat pochłania mnie
tutoring, który stał się w moim życiu kolejną możliwością wspierania innych osób. Świat jest
dobry i piękny, a tango argentyńskie dodaje mu smaku.

Marta Gąsiorowska

Wychowawczyni klasy Klapingi w roczniku Mrówkojady, Nauczycielka współorganizująca kształcenie

Jestem absolwentką Wydziału Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego oraz Edukacji
Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka. Od wielu
lat pracuję jako nauczycielka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Bardzo lubię swoją
pracę. Jako cel swoich działań widzę zachęcenie dzieci do poznawania świata, odkrywania jego
piękna i złożoności. Cenię sobie aktywizujące metody pracy i budowanie zgodnie
współpracującego zespołu. W swojej pracy nie stronię od wyzwań. Z przyjemnością realizuję
projekty edukacyjne, tworzę scenariusze zajęć, wyszukuję ciekawe propozycje dla moich
podopiecznych. Mam doświadczenie w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami
edukacyjnymi, w tym z dziećmi posiadającymi orzeczenia, między innymi prowadzenie klas 1-3
w szkole terapeutycznej. Lubię poszukiwać dla swoich podopiecznych odpowiadających im
sposobów opanowywania kolejnych umiejętności. Staram się aktualizować i pogłębiać swoją
wiedzę na temat możliwości wspierania dzieci odbywając kursy, szkolenia i studia podyplomowe,
m.in. Treningu Umiejętności Społecznych, Terapii Behawioralnej, Edukacji oraz terapii dzieci w
spektrum autyzmu.

Kamil Oleszkin

Wychowawca klasy Klapingi w roczniku Mrówkojady, Nauczyciel wychowania fizycznego

Ukończyłem studia pedagogiczne o specjalności wychowanie fizyczne i zdrowotne na
Uniwersytecie Łódzkim uzyskując tytuł magistra oraz studia menedżerskie z organizacji i
zarządzania w sporcie na Akademii Wychowania Fizycznego im. Józefa Piłsudskiego w
Warszawie uzyskując tytuł menedżera sportu.
Poza tym jestem również instruktorem sportu o specjalności koszykówka, piłka nożna i pływania
oraz instruktorem rekreacji ruchowej o specjalności kajakarstwo.

Pracuję z dziećmi i młodzieżą w szkołach oraz klubach sportowych od 20 lat. Moja praca
znacznie wychodzi poza ramy gmachu szkoły i sali sportowej. Jako wychowawca kolonijny oraz
kierownik obozów i kolonii uczestniczę w i organizuję liczne wyjazdy w kraju i za granicą.
Prowadzę również zajęcia teoretyczne i praktyczne z zakresu zdrowia, odżywiania i motywacji.
Podstawą mojej pracy jest ścisła współpraca z rodzicami i opiekunami dzieci i młodzieży oraz
całą kadrą szkolną. Podczas kilkunastu lat zawodowej gry w koszykówkę nauczyłem się pracy
zespołowej i moje działania opierają się na tym, że wspólnie można nauczyć dzieci i młodzież
wszystkiego, co najlepsze, tak żeby mogły się rozwijać i stopniowo co raz bardziej samodzielnie
funkcjonować.
Moje lekcje i treningi opierają się na pełnej aktywizacji uczniów i uczennic, na miarę ich
możliwości, a celem jest ich postęp. W ten sposób moi podopieczni sami dążą do poprawiania się,
a dzięki wdrażaniu zasad dyscypliny na zajęciach jest bezpiecznie i w pełni wykorzystujemy
dostępny czas.

Nauczycielki współorganizujące
kształcenie

Natalia Gawrysiak

Nauczycielka współorganizująca kształcenie

Jestem absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: pedagogika wczesnoszkolno-przedszkolna o profilu praktycznym oraz surdopedagogika z elementami terapii pedagogicznej. Moją przygodę wychowawczą i edukacyjną rozpoczęłam w ZHP, gdzie jako instruktorka i drużynowa prowadziłam gromadę zuchową, a w późniejszych latach wspierałam kadrę. Następnie pracowałam w  przedszkolu, gdzie miałam okazję pracować z każdą grupą wiekową używając metod takich jak: Dziecięca Matematyka, Glottodydaktyka, Pozytywna Dyscyplina, elementy metody Montessori oraz NVC. Prowadziłam również zajęcia indywidualne jako pedagog specjalny. Przez wiele lat jako wolontariuszka wspierałam dzieci i młodzież z niepełnosprawnościami intelektualnymi oraz ruchowymi.

W pracy z najmłodszymi najważniejsza jest dla mnie komunikacja i zrozumienie, a relacja jest dla mnie kluczem do skutecznej i efektywnej edukacji. Cenię sobie metody, które pozwalają dziecku na kształtowanie swojej wyobraźni i kreatywności. Uważam, że przez praktyczne działanie chłoniemy jak najwięcej, dlatego w codziennej pracy lubię wykorzystywać działania, które mogą dać dzieciom poczucie sprawczości. Wolny czas lubię spędzać z bliskimi, chodząc na koncerty, do galerii sztuki lub do restauracji poznawać nowe smaki. Uwielbiam jeździć na rolkach oraz podróżować. Wieczory spędzam w kuchni, testując nowe przepisy oraz sprawdzając, jakie kolejne ciasto mogę upiec z warzyw.

Donata Jankowska-Konopka

Nauczycielka współorganizująca kształcenie

Jestem absolwentką pedagogiki na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Ukończyłam też
podyplomowe Studia Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej z elementami terapii ped. oraz
Studium Pedagogiki Waldorfskiej w Warszawie.
Od lat pracuję jako pedagog i nauczyciel, wiele lat pracowałam w szkołach i przedszkolach
waldorfskich. Z mojego doświadczenia wynika, że liczne metody tam stosowane jak na przykład
opowiadanie baśni, prace ręczne, prace w drewnie, mogą być dobrą metodą na rozwiązywanie
wielu problemów rozwojowych i wychowawczych dzieci. Do tych metod należą też zajęcia
ruchowe m.in. eurytmia, czyli forma ruchu pomiędzy rytmiką a tańcem.
Podczas mojego studium z pedagogiki waldorfskiej zetknęłam się z tą sztuką ruchu, którą się
zafascynowałam i zaczęłam zgłębiać jej tajniki. Trzy lata temu rozpoczęłam studia w Wiedniu i
jednocześnie uczyłam eurytmii w jednej z tamtejszych szkół. Zauważam jej dobroczynny wpływ
na myślenie, uczucia i działanie dziecka, na jego kompetencje społeczne; funkcjonowanie w
grupie, współpracę, tolerancję, uważność na drugiego człowieka, ale również na samego siebie.
Dla pedagoga jest to też świetna okazja do obserwacji dziecka, która moim zdaniem jest podstawą
do wszelkich działań pedagogicznych.
W swojej pracy jako nauczycielka wspomagająca, staram się być właśnie uważna na dziecko,
widzieć jego potrzeby, które nie zawsze jest w stanie wypowiedzieć słowami. Cieszę się, gdy
dzieci do mnie przychodzą, a ja mogę im pomóc.
Prywatnie jestem mamą dwóch synów. Uwielbiam rodzinne wypady za miasto, nieskazitelną
naturę i wszelkie sporty wodne, szczególnie żeglowanie po bezkresnych morzach i
oceanach :)

Joanna Marchel

Nauczycielka współorganizująca kształcenie

Jestem absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej i Wyższej Szkoły Nauk Społecznych ze
specjalnością: resocjalizacja z profilaktyką społeczną oraz resocjalizacja społecznie
nieprzystosowanych. 
Ukończyłam dodatkowo studia podyplomowe z zakresu diagnozy, terapii i edukacji osób ze spektrum
autyzmu. Podnosząc kwalifikację skończyłam kursy z treningu umiejętności społecznych (TUS),
terapii ręki, a także z zakresu bajkoterapii, muzykoterapii, plastykoterapii i dramy.
Mam wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą. W swojej karierze zawodowej byłam
animatorką, wychowawcą w domu dziecka, nauczycielką w przedszkolu oraz pedagożką specjalną i
nauczycielką współorganizującą kształcenie w szkole podstawowej. 
Bardzo cenię sobie współpracę, główny nacisk kładę na relacje. Na co dzień słucham uczennic i
uczniów, obserwuję i koncentruję się na ich potrzebach, aby pomóc stwarzać warunki do ich
wszechstronnego rozwoju, podchodząc do każdego indywidualnie. Jestem konsekwentna w działaniu i
z przyjemnością podejmuję nowe wyzwania. 
Prywatnie lubię aktywnie spędzać wolny czas uprawiając różne sporty, nie pogardzę również
odpoczynkiem z dobrą książką w ręku.  Największą jednak pasją jest nurkowanie połączone z
podróżami.

Nauczycielki i nauczyciele
przedmiotów

Kasia Marchel

Nauczycielka historii

Jestem absolwentką politologii na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie oraz historii w
Wyższej Szkole Nauk Pedagogicznych w Warszawie. Obecnie studiuję jeszcze nowoczesne
doradztwo zawodowe na SWPS. Z edukacją związana jestem od 17 lat, będąc nauczycielką
historii i wiedzy o społeczeństwie w warszawskich szkołach podstawowych i średnich.


Jestem przekonana, że zainteresowanie przeszłością młodych ludzi jest ważne, dlatego żeby
umieli dostrzec jej związek z teraźniejszością i lepiej rozumieli otaczający ich świat. Jestem
osoba otwartą, nie tylko na moje uczennice i uczniów, ale także na nowoczesne metody
nauczania, które w bardziej przystępny sposób pozwalają mi nauczać historii.


Prywatnie jestem mamą 3 dzieci (najstarsza córka jest absolwentką Bednarskiej:), kocham
kino, śledzie i jazdę na rowerze.

Barbara Michalak

Nauczycielka matematyki

Jestem nauczycielką z wieloletnim doświadczeniem w pracy w szkole podstawowej, gimnazjum,
liceum oraz liceum dla dorosłych. Pracowałam głównie w Krakowie i Warszawie. Moje
doświadczenie obejmuje także pracę ze studentami, zdobyte podczas asystentury i studiów
doktoranckich  w Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jestem współautorką kilku
publikacji naukowo-medycznych. Otrzymałam zespołową nagrodę Ministra Zdrowia. Występowałam
jako prelegentka na wielu konferencjach.


Pracowałam w szkołach międzynarodowych, ucząc po angielsku matematyki, fizyki i informatyki.
Byłam liderem (koordynatorem) nauczycieli uczących matematyki w programie IB DP i IB MYP.
Moi uczniowie sięgali po nagrody laureatów lub finalistów konkursów matematycznych bądź z fizyki.
Uwielbiam uczyć i uczyć się. Jestem pasjonatką nauki i doświadczania.
Współpracuję z fundacją Neuron Foundation, w chwili obecnej jestem Przewodniczącą Działu
Operacyjnego. Pod koniec października będę prezentować działalność Fundacji na konferencji w
Krakowie.


Współpracuję również z Fundacją Rozwoju Przedsiębiorczości "Twój StartUp". 

Posiadam kwalifikacje i uprawnienia do nauczania fizyki w szkole podstawowej oraz chemii w szkole
podstawowej i ponadpodstawowej zdobyte podczas studiów na Uniwersytecie Wrocławskim.
Ukończyłam również studia na Politechnice Wrocławskiej na kierunku Technologia Chemiczna.
Dodatkowo, podczas studiów w Szkole Edukacji zdobyłam uprawnienia do nauczania matematyki na
wszystkich etapach edukacyjnych. Znam i wykorzystuję elementy z różnych modeli nauczania,
pochodzące z doświadczenia szkół Montessori, szkół waldorfskich, nauczania demokratycznego oraz
porozumienia bez przemocy.
Ukończyłam wiele studiów podyplomowych. Między innymi na AGH w Krakowie "Informatykę i
zarządzanie" oraz "Chemię analityczną w przemyśle i ochronie środowiska", na SGH w Warszawie -
"Business Intelligence - Systemy Wspomagania Decyzji Biznesowych",  na Akademii Leona
Koźmińskiego "Prowadzenie i monitorowanie badań klinicznych", na Uniwersytecie Śląskim w
Katowicach "Bioinformatykę".

Pracowałam w szkołach specjalnych, Montessori, integracyjnych oraz międzynarodowych. 
Posiadam więc różnorodne doświadczenie w nauczaniu matematyki, fizyki i chemii na różnych
etapach edukacyjnych, w języku polskim i angielskim.
Zdobyłam cenne doświadczenie w pracy z uczniami zdolnymi oraz w organizowaniu konkursów i
projektów związanymi z przedmiotami ścisłymi.
Uczyłam również dorosłych, pracując na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz w firmach chemicznych i
kosmetycznych w działach badawczo-rozwojowym.

Cele i Wyzwania
Moim celem jest zdobycie certyfikatów IELTS 7.5 z języka angielskiego oraz certyfikatu języka
hiszpańskiego. Uczę się tajników cyberbezpieczeństwa. Aktywnie wykorzystuję narzędzia sztucznej
inteligencji, między innymi do tworzenia materiałów edukacyjnych oraz do efektywnego sprawdzania
i oceniania prac. Uczę się wykorzystywania nowych narzędzi celem usprawnienia pracy.
Pragnę wrócić do gry na pianinie.

Kocham taniec i poznawanie innych krajów i kultur, lubię doświadczać i smakować. Cenię sobie
wolność.
Potrafię się szybko uczyć, lubię stawiać sobie wyzwania i dążę do realizacji celów.

Mark McKee

Nauczyciel angielskiego

I arrived in Poland many years ago as a volunteer at a UNESCO English language summer school in
Kamien Pomorski.


I have been teaching at Primary schools in Warsaw since 2006, and have recently been employed at
SPR 3 for 9 years where I covered a big mix of English activities with 0 class & year 1, and also at
SKIE primary school for for 5 years, where I had lessons with years 0 - 3.


With my interest in Poland & the tasty cakes, as well as wonderful sunsets, Warsaw became my home.


Oh, yes, I am from Ireland, and my favourite colour is green.


Przyjechałem do Polski wiele lat temu jako wolontariusz do letniej szkoły języka angielskiego
UNESCO w Kamieniu Pomorskim.

 

Od 2006 roku uczę w szkołach podstawowych w Warszawie. Przez ostatnich 9 lat pracowałem w szkole podstawowej SPR 3, w której prowadziłem różne zajęcia z języka angielskiego dla uczennic i uczniów w zerówce i pierwszej klasie. Ostatnich 5 lat uczyłem także w szkole podstawowej SKIE, w której prowadziłem lekcje angielskiego dla uczennic i uczniów od zerówki do trzeciej klasy.


Dzięki mojemu zainteresowaniu Polską, smacznymi ciastami a także wspaniałymi zachodami słońca,
Warszawa szybko stała się moim domem.


Jestem Irlandczykiem a moim ulubionym kolorem jest zielony.

Maja Nowak

Nauczycielka angielskiego

Jestem absolwentką Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. J. Korczaka i od kilkunastu lat
nauczycielką języka angielskiego. Posiadam certyfikat Aptis General wydany przez organizację
British Council, potwierdzający biegłą znajomość języka angielskiego (C w skali CEFR,
Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego). Doświadczenie zawodowe zdobywałam
między innymi w szkołach w Blackburn i Preston w Wielkiej Brytanii. Pracowałam z dziećmi i
młodzieżą, które doświadczyły problemów w głównym nurcie nauczania z powodów
społecznych, zdrowotnych lub emocjonalnych. Wspierałam edukacyjnie uczennice w ciąży i
młode matki.


Nigdy nie wierzyłam w to, że bycie pod presją ciągłego oceniania i porównywania jest właściwą
drogą edukacji. Doskonale rozumiem jak ważna dla młodego człowieka jest autonomia i nauka
samodzielności. Wierzę, że wspierająca i przyjazna atmosfera w szkole daje o wiele więcej, niż
stosowanie nagród czy kar. Inspiruje mnie pedagogika Marii Montessori i komunikacja w duchu
NVC Marshalla Rosenberga.  Nauczam poprzez rozmaite aktywności: zabawę, gry językowe, czy
śpiew. Ogromną satysfakcję daje mi radość uczennic i uczniów podczas moich zajęć. Nauka

języka obcego, szczególnie w najmłodszych klasach powinna być doświadczeniem, które
pozwala, aby nowe słówka i zwroty same wchodziły do głowy, a nie przymusem zapamiętania
kilkudziesięciu rzeczy zapisanych do zeszytu przed sprawdzianem. 


Prywatnie jestem pasjonatką kolarstwa. Jeśli akurat nie spędzam czasu na rowerze to
prawdopodobnie odpoczywam z mrocznym kryminałem w ręku. Uwielbiam dobrą kawę i roślinne
jedzenie.

Paweł Rapa

Nauczyciel etyki

Jestem absolwentem Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Jako nauczyciel
pracuję w szkole z dziećmi i młodzieżą od 15 lat. Uzyskałem stopień nauczyciela
dyplomowanego. Dzięki pracy z dziećmi i młodzieżą nie odczuwam upływu czasu i z wielką
radością staję z nimi do wspólnej zabawy, która również może być nauką. W swojej pracy
inspiruję się wieloma postaciami nie tylko z zakresu filozofii. Wśród nich jest Janusz Korczak,
który był geniuszem wyprzedzającym poglądami swoją epokę. Lekarz, pisarz, publicysta, działacz
społeczny i pedagog z powołania, prekursor współczesnej myśli pedagogicznej. Już 100 lat temu
pisał i uczył o tym, czego wiele z nas do dziś nie rozumie – o szacunku dla dziecka jako równej (a
nie „niższej”) istoty.


Czas wolny lubię spędzać na łonie przyrody (nie ma znaczenia czy są to góry wysokie czy niskie,
las czy woda) w gronie rodzinnym i przyjaciół.

Natalia Prokopiak

Nauczycielka religii

W 2009 roku ukończyłam z wyróżnieniem studia teologiczne na Uniwersytecie Kardynała
Stefana Wyszyńskiego. Od tamtej pory, z przerwą na urodzenie i wychowanie syna, pracuję jako
nauczycielka. W międzyczasie skończyłam również studia podyplomowe z „Edukacji
wczesnoszkolnej i przedszkolnej z terapią pedagogiczną” na Uniwersytecie Warszawskim oraz
„Nauczanie plastyki i techniki”.


W pracy z dziećmi i młodzieżą jestem zwolennikiem metod Pozytywnej Dyscypliny, wywodzącej
się z psychologii indywidualnej Alfreda Adlera.


Moje negatywne doświadczenia wyniesione z własnej edukacji sprawiły, że już jako nastolatka
wiedziałam, że chcę być nauczycielem i wiedziałam jakim nauczycielem nie chcę być.
Warszawianka z krwi i kości, ogromna miłośniczka kotów, wędrówek górskich, muzyki oraz
kryminałów, których czytam ok. 70 rocznie ;) - „to cała ja, to właśnie ja”.

Barbara Wiśniewska

Nauczycielka wychowania fizycznego

Jestem absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie.
Ukończyłam kierunek wychowanie fizyczne. Posiadam specjalizację trenera pływania oraz instruktora
fitness - nowoczesnych form gimnastyki. Od lat jestem związana z pływaniem, byłam finalistką
Mistrzostw Polski i do dziś jest to moja pasja. Aktualnie sama uczę pływać tych młodszych i tych
trochę starszych. Przekazywanie wiedzy w tym temacie i widoczny progres podopiecznych sprawia mi
ogromną radość, motywuje do dalszej ciężkiej pracy i rozwoju. Ponadto jestem wychowawcą
kolonijnym i co roku jeżdżę na przeróżne obozy poznając nowe dzieci i ich historie, ambicje,
wyzwania, w których staram się ich wspierać.


Podczas lekcji wychowania fizycznego skupiam się przede wszystkim na tym, aby dzieci uczyły się
poprzez dobrą zabawę i aby potrafiły dbać o bezpieczeństwo swoje i innych. Dążę do tego, żeby każde
dziecko odnalazło w sporcie coś co lubi, aby w przyszłości z przyjemnością wybierało aktywność
fizyczną. Pragnę przekazać swoją wiedzę dotyczącą sprawności fizycznej, jak również zdrowego
odżywiania. Każde dziecko powinno być świadome jak te czynniki wpływają na jego dalsze życie, a ja
podejmuję wyzwanie, aby ich tego nauczyć.


Prywatnie interesuję się sportem, podróżami, a moją ogromną miłością są zwierzęta.

Małgorzata Wojtania

Nauczycielka języka polskiego

Jestem absolwentką filologii polskiej na Uniwersytecie Łódzkim. Wiążąc swoją przyszłość z zawodem nauczycielki, pracę magisterską obroniłam w Katedrze Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej. W kręgu moich zainteresowań w tej chwili na pierwszym miejscu są dydaktyka specjalna i specyficzne trudności w uczeniu się.

 

W pracy nauczycielki widzę realizację swoich ambicji i marzeń. Uwielbiam kontakt z dziećmi. Uważam się za serdeczną i otwartą, ale też wymagającą (względem siebie i innych) osobę. Na każdej lekcji staram się zarazić moje uczennice i moich uczniów entuzjastycznym podejściem zarówno do literatury, jak i do gramatyki polskiej. Szczególny nacisk kładę na umiejętności czytania ze zrozumieniem i tworzenia własnych form wypowiedzi. Pracę w szkole uważam przede wszystkim za pełną wyzwań i niezwykle odpowiedzialną. W końcu to język, którego uczę, tworzy rzeczywistość, w której żyjemy.

 

W wolnym czasie staram się wypoczywać aktywnie ze swoją rodziną, choć aby naładować baterie, potrzebuję także chwili ciszy i samotności.

Wychowawczynie w świetlicy

Milena Wysocka-Piątek

Wychowawczyni świetlicy

Z wykształcenia jestem pedagożką szkolną i nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej
i przedszkolnej, absolwentką wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego.
Ukończyłam studia podyplomowe na kierunku Kadry i płace oraz studium aktorskie ale to praca z
dziećmi daje mi radość i satysfakcję. Mam doświadczenie jako nauczycielka.

Ukończyłam szkolenie Pozytywna Dyscyplina, która promuje podejście nauczyciela, dorosłego do
dziecka, łącząc uprzejmość z konsekwencją. Pozytywna Dyscyplina pokazuje jak zrozumieć dziecko,
jego potrzeby, jak znaleźć rozwiązanie i ustalić granice. Dzięki takiemu podejściu dziecko nabywa
pewności siebie i znajdzie motywację do szukania rozwiązań akceptując inne sposoby myślenia.


Prywatnie jestem mamą – mam syna. W wolnym czasie czytam książki głównie o tematyce
psychologicznej, piszę wiersze, lubię kontakt z naturą, spędzanie czasu wolnego na świeżym
powietrzu, spacery z moim psem oraz taniec.

Katarzyna Matysiak

Wychowawczyni świetlicy

Urodziłam się, dorastałam i wykształciłam w Kielcach - malowniczej stolicy Gór Świętokrzyskich.
Podczas nauki w Liceum Sztuk Plastycznych nabyłam szeroką wiedzę i zdobyłam bardzo dobrą
praktykę z zakresu rzeźby, rysunku i malarstwa, dzięki którym posiadam duże umiejętności w
posługiwaniu się dłutem, ołówkiem i pędzlem.


Z wykształcenia jestem nauczycielką plastyki i techniki. Ukończyłam Wyższą Szkołę Pedagogiczną
im. Jana Kochanowskiego, a także Wyższą Szkołę Ekonomii, Turystyki i Nauk Społecznych
uzyskując tytuł licencjata z pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej.
Jednym z moich atutów jest spory bagaż pozytywnych doświadczeń zawodowych zdobytych w
wieloletniej pracy w szkole, Młodzieżowym Domu Kultury, teatrze, pracowni konserwatorskiej. Do
moich obowiązków należało m.in. przygotowywanie i koordynacja udziału podopiecznych w
konkursach plastycznych na szczeblach: powiatowym, wojewódzkim i ogólnopolskim.
Wychowankowie dzięki mojemu przygotowaniu i pełnemu zaangażowaniu wielokrotnie zdobywali
sukcesy oraz nagrody, co przynosiło im ogromną satysfakcję.


Od kilkunastu lat angażuję się przy wykonawstwie elementów scenografii i rekwizytów
wykorzystywanych podczas Międzynarodowego Harcerskiego Festiwalu Kultury Młodzieży Szkolnej.
Będąc członkiem Stowarzyszenia Artystów Plastyków Nieprofesjonalnych i Stowarzyszenia Krearte
uczestniczyłam m.in. w licznych plenerach, wystawach, przeglądach twórczości plastycznej.
Z rąk Pana Prezydenta Miasta Kielc otrzymałam gratulacje i podziękowania za zapał w działaniu i
twórczą, społeczną pracę w środowisku artystycznym miasta.


W wolnych chwilach uprawiam własną twórczość plastyczną w technikach malarskich i rysunkowych,
m.in. pastel, olej, akryl, kredki akwarelowe na różnych powierzchniach (papier, płótno, drewno).
Ulubionymi tematami, które tworzę to portret i pejzaż

Ada Milewska

Prowadzi zajęcia dodatkowe z szachów

Jestem absolwentką I SLO Bednarska i Pedagogiki na Uniwersytecie Warszawskim. Już w trakcie
studiów zaczęłam pracować w szkole podstawowej, gdzie prowadziłam zajęcia popołudniowe.
Jestem trenerką „Odysei Umysłu” i od kilku lat prowadzę zajęcia, które rozwijają kreatywność i

myślenie krytyczne. Od kiedy skończyłam liceum pracuję na obozach letnich jako instruktorka
sportów wodnych, które uwielbiam. Zimą jeżdżę na snowboardzie. W wolnych chwilach gram w
szachy i czytam książki, trylogię „Władca Pierścieni” znam na pamięć:) Praca z dziećmi sprawia,
że nieustannie się rozwijam, poza tym jest to dla mnie po prostu
czysta radość.

Viktoria Dykhta-Kirff

Prowadzi zajęcia dodatkowe z Sorobanów i malowania

Pochodzę z Ukrainy. Jestem nauczycielką z wieloletnim doświadczeniem. Ukończyłam studia w
Państwowym Instytucie Pedagogicznym im. W.G. Bielińskiego w Mikołajowie uzyskując pełne
wykształcenie wyższe w specjalności „Pedagogika i metody nauczania podstawowego” oraz
uzyskałam kwalifikację „Nauczyciel szkoły podstawowej” (klas 1 3).


W lutym 2022 roku uzyskałam zaświadczenie Senatu Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii
Grzegorzewskiej, że stopień naukowy kandydata nauk pedagogicznych w zakresie specjalności:
pedagogika przedszkolna został uznany za równoważny z polskim stopniem doktora w dziedzinie
nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika.


W swojej karierze zawodowej byłam: dyrektorką Centrum Rozwoju Dziecka, kierowniczką
przedszkolnej placówki oświatowej oraz prezeską organizacji pozarządowej „Nasze Szczęśliwe
Dzieciństwo” w Kijowie. Pragnąc dzielić się moją wiedzą i doświadczeniem napisałam pracę
naukową p.t. „Książka dla rodziców. Dorośli w wychowaniu dziecka kreatywnego” a także
podręcznik metodyczny „Kształtowanie kreatywności u starszych przedszkolaków”.


Jako osoba zaangażowana w samokształcenie w kwietniu 2022 rozpoczęłam naukę w Wyższej
Szkole Nauk o Zdrowiu, na studiach podyplomowych na kierunku „Nauczanie plastyki i techniki
w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych”.


Prywatnie interesuję się malarstwem, rysunkiem i muzyką, a wolny czas spędzam z moim psem
Matyldą.

Psycholożki i pedagożki

Anna Fedorowicz

Terapeutka pedagogiczna

Z wykształcenia jestem pedagogiem, nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej,
animatorem społeczno – kulturalnym oraz terapeutą pedagogicznym. Posiadam wieloletnie
doświadczenie w pracy z dziećmi. Pracowałam jako nauczyciel – wychowawca w klasach 0 – 3,
pedagog i terapeuta w Katolickiej Szkole Podstawowej oraz jako animator i instruktor zajęć w
Centrum Wspierania Rodzin „Rodzinna Warszawa”. Jestem mamą trójki dzieci oraz
nauczycielem z pasją. Cenię sobie pracę zespołową, bardzo lubię pracować z dziećmi, uczyć je
poprzez zabawę i osobiste doświadczanie świata. Od dzieci czerpię inspirację do podejmowania
nowych wyzwań. Moim podstawowym celem jest wzmocnić w wychowankach wiarę we własne
możliwości oraz pomóc rozwinąć osobisty potencjał i ukryte zdolności. Zależy mi na rozbudzeniu
w dzieciach ciekawości świata, samodzielności, wrażliwości na ludzi, przyrodę i sztukę. Moim

marzeniem jest aby powszechnością stała się edukacja oparta na wzajemnym szacunku, bez
oceniania i etykietowania, nastawiona na współpracę, eksplorację i ekspresję dzieci. Interesuję się
pedagogiką Marii Montessori, Koncepcją Porozumiewania bez przemocy Rosenberga,
Wychowaniem przez sztukę, Dramą i Bajkoterapią. W wolnym czasie jeżdżę na rowerze,
zanurzam się w jeziorze, chodzę po górach, podążam leśnymi ścieżkami, obserwuję i fotografuję.
Oprócz bycia w kontakcie z przyrodą, lubię słuchać muzyki, tańczyć i chodzić do teatru.

Małgorzata Grabowska

Terapeutka pedagogiczna

Jestem absolwentką Uniwersytetu Przyrodniczo -Humanistycznego w Siedlcach - kierunek biologia. Ukończyłam także studnia podyplomowe „Terapia pedagogiczna"; w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Przez wiele lat pracowałam jako nauczycielka biologii, przyrody i wychowania do życia w rodzinie. Posiadam również doświadczenie jako terapeutka pedagogiczna oraz terapeutka ręki. Taka różnorodność wykształcenia pozwala mi wspierać uczennice i uczniów z różnymi potrzebami edukacyjnymi. Uczestniczyłam w różnorodnych kursach i szkoleniach, m.in. treningu umiejętności społecznych, tutoringu, a także zdobyłam umiejętności w obszarze sketchnotingu, czyli myślenia wizualnego w szkolnej ławce. W swojej pracy staram się budować relacje, dzięki którym widzę efekty pracy. Lubię podróże, jazdę na rowerze a w zaciszu własnego domu ciekawą literaturę czy rękodzieło. Jestem pogodną realistką z poczuciem humoru.

Natalia Kępińska

Psycholożka

Jestem absolwentką psychologii ze specjalnością kliniczną na Uniwersytecie SWPS. Aktualnie pracuję w dwóch terytoriach Bednarskiej Szkoły Podstawowej – na Kawalerii oraz Mysłowickiej oraz w obszarze poradnictwa psychologicznego dla dzieci i ich rodziców. Doświadczenie zbierałam pracując w przedszkolu terapeutycznym jako nauczycielka współorganizująca kształcenie, a także udzielając konsultacji psychologicznych rodzinom. W mojej pracy z dziećmi zwracam szczególną uwagę na indywidualne potrzeby każdej osoby, ponieważ uważam, że każdy człowiek jest wyjątkowy. Staram się zbudować bezpieczną, empatyczną relację, która pozwoli uczennicom i uczniom poczuć się zrozumianymi i zaakceptowanymi. Bliskie mi jest Porozumienie Bez Przemocy, odbyłam również kursy w tym zakresie. Współtworzę i pracuję w radiu społecznościowym – Radio Kapitał oraz od ponad 4 lat realizuję się twórczo, lepiąc naczynia ceramiczne w zaprzyjaźnionej pracowni na Mokotowie. Poza tym bardzo lubię organizować kąciki filmowe dla znajomych i cieszę się każdą okazją do dzielenia się tą pasją. W najbliższym czasie chcę poszerzać swoje kompetencje i w związku z tym rozpoczynam Szkołę Psychoterapii dla Dzieci i Młodzieży.

Diana Kruszewska-Gągła

Psycholożka

Jestem absolwentką studiów psychologicznych na Uniwersytecie  SWPS w Warszawie (specjalizacja
psychologia kliniczna i zdrowia). Uczestniczyłam w wielu kursach z zakresu Porozumienia Bez
Przemocy (NVC). Brałam udział w Szkole Konsultacji u Agnieszki Stein i Gosi Stańczyk. Nieustannie
poszerzam swoją wiedzę biorąc udział w kursach i szkoleniach, głównie z zakresu psychologii
dziecięcej. Ukończyłam kurs na terapeutę Integracji Sensorycznej I-go stopnia, kurs dla
profesjonalistów wspierających dzieci w spektrum autyzmu oraz inne szkolenia związane z
obserwacją, diagnozą i wsparciem dzieci z trudnościami rozwojowymi.


Swoje doświadczenie zdobywałam już na studiach odbywając praktykę - Trening Umiejętności
Społecznych dla dzieci i młodzieży oraz praktykę psychologa dziecięcego. Dodatkowo mam
doświadczenie pracy jako psycholog dziecięcy w przedszkolach (w tym w przedszkolu integracyjnym)
oraz w Centrum wsparcia dla dzieci i młodzieży.


Na pierwszym miejscu w kontakcie z dziećmi, jak i z każdym innym człowiekiem stawiam szacunek. 
Chcę widzieć dziecko jako człowieka, którego potrzeby i emocje są tak samo ważne jak nas dorosłych,
chcę je brać pod uwagę i uwzględniać, jednocześnie pokazując co jest dla mnie ważne. Chcę
pokazywać dzieciom świat, dając im jednocześnie przestrzeń do własnych  eksperymentów, wzlotów i
upadków. Chcę towarzyszyć dzieciom w ich wzrastaniu. Wierzę, że takie podejście będzie wspierające
w budowaniu poczucia własnej wartości i ogólnym rozwoju emocjonalno-społecznym. 
W swoim podejściu czerpię z filozofii Porozumienia Bez Przemocy, nurtu rodzicielstwa bliskości i
pedagogiki Jespera Juula.


Prywatnie jest mamą dwóch wspaniałych dziewczyn. To doświadczenie było i jest nieustannym
powodem do mojego rozwoju. W wolnym czasie lubię podróżować, (czasami nawet palcem
po mapie), chodzić po górach i lasach, przytulać drzewa, pływać w ciepłych wodach, czytać książki,
oglądać komedie i tańczyć.

  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
bottom of page