O szkole.
Społeczność
Bednarska Szkoła Podstawowa – Terytorium Mysłowicka to szkoła, którą chcemy tworzyć wspólnie z rodzicami naszych uczennic i uczniów, a w przyszłości także z naszymi absolwentami.
Budujemy społeczność opartą na wzajemnym szacunku i otwartości. Wierzymy, że uczymy się od siebie nawzajem i wzajemnie na siebie wpływamy.
Postawy
Tworzymy szkołę, która będzie nie tylko przekazywała wiedzę, ale przede wszystkim kształtowała postawy. Poszanowanie godności, równość, tolerancja a także zasady demokracji szkolnej stanowią fundamenty założeń wychowawczych naszej szkoły.
Będziemy dbali o wszechstronny rozwój naszych uczennic i uczniów, tak aby radzili sobie zarówno z wyzwaniami intelektualnymi jak i pokonywaniem trudności życia codziennego. Zależy nam, aby nasze uczennice i uczniowie reagowali widząc kogoś w potrzebie.
Stawiamy na samodzielność, odpowiedzialność i współpracę.
Praktyka
Proces edukacyjny będzie oparty na 6 filarach:
1. równi – różni
2. mądrzy – ciekawi świata
3. twórczy – kreatywni
4. techno – logiczni
5. samodzielni – odpowiedzialni
6. praktyczni – blisko natury
W ramach bloków spotkań społeczności szkolnej będziemy rozwijać w dzieciach tolerancję, szacunek do drugiego człowieka oraz wrażliwość na potrzeby innych. Naukę traktujemy jako nieustający proces, w którym zachęcamy dzieci do zadawania pytań i szukania odpowiedzi. Uczymy tego, że błędy są fundamentem rozwoju i postępu także osobistego. Kształtujemy postawy motywacji wewnętrznej poprzez pracę na wyznaczanych indywidualnie celach.
Rozwijamy myślenie dywergencyjne – poszukujemy możliwie jak najwięcej rozwiązań dla postawionych przed dziećmi zagadnień i poważnie traktujemy każde pytanie i odpowiedź.
W nowoczesnym świecie niezbędne są umiejętności związane z mądrym i odpowiedzialnym korzystaniem z technologii. Będziemy korzystać z niej w codziennej pracy, zwracając szczególną uwagę na umiejętność krytycznego myślenia.
Chcemy, aby uczennice i uczniowie w naszej szkole mieli możliwość poznawania siebie, odkrywania swoich talentów i mocnych stron oraz rozwijania ich. Nauka będzie zorganizowana w sposób umożliwiający każdej uczennicy i każdemu uczniowi pracę we własnym tempie na miarę ich indywidualnych możliwości (np. podział na grupy międzyklasowe i praca w blokach międzyprzedmiotowych).
Stawiamy na rozwój samodzielności i odpowiedzialności, realizując wiele z zadań edukacyjnych poza szkołą (wyjścia, wycieczki).
Zakładamy naukę opartą na doświadczaniu. Chcemy łączyć dziedziny i przedmioty, aby nasze uczennice i uczniowie poznawali świat jako sieć powiązanych ze sobą rzeczy i spraw. Pragniemy, aby nasze absolwentki i absolwenci byli świadomymi konsumentami i z szacunkiem traktowali środowisko naturalne.