Zespół.

Od samego początku Bednarska Szkoła Podstawowa Terytorium Mysłowicka stawia na budowanie silnego zespołu pedagogicznego

Nasza szkoła będzie miejscem, w którym uczennice i uczniowie korzystając ze wsparcia nauczycielek i nauczycieli: planują to, co będzie się działo, jakie zadania będą realizowali w kolejnych tygodniach nauki, współpracują między sobą i realizują wspólnie projekty
poszerzające ich wiedzę i umiejętności. Uczennice i uczniowie nie są tylko biernymi odbiorcami, ale są aktywnie angażowani w podejmowanie decyzji wpływających na codzienne funkcjonowanie szkoły.
Przy takich założeniach istotne jest, aby zbudować zespół, który rozumie, potrafi i chce pracować z dziećmi kształtując ich postawy, wpierając ich indywidualny rozwój i przekazując im wiedzę.

Anna Nowosad

Dyrektorka Terytorium

Jestem działaczką społeczną, prawniczką, menedżerką i instruktorką harcerską w stopniu
harcmistrzyni. W latach 2017-2021 zarządzałam największą organizacją wychowawczą dla dzieci i młodzieży w Polsce – byłam Naczelniczką Związku Harcerstwa Polskiego. Pracuję z dziećmi i młodzieżą od ponad dwudziestu lat – prowadziłam zarówno małe projekty skierowane do dzieci i młodzieży działających w jednej szkole jak i duże wydarzenia gromadzące
młodzież z różnych stron Polski i z zagranicy. Uważam, że ogromną wartością w edukacji dzieci i młodzieży jest praktyczne podejście pokazujące jak wykorzystać zdobytą wiedzę oraz stwarzanie możliwości do dzielenia się dobrymi praktykami i sprawdzonymi pomysłami - byłam zaangażowana we współtworzenie takich międzynarodowych forów wymiany doświadczeń. 

 

Mam doświadczenie i umiejętności pozwalające na zbudowanie i prowadzenie silnego zespołu, który kieruje się wspólnymi wartościami i jest otwarty na doskonalenie swojej pracy i wprowadzenie w niej innowacji. Umiem budować zaufanie, rozwiązywać trudności, pokonywać wyzwania i motywować ludzi wokół do tego samego. Stawiam na otwartą komunikację i transparentność prowadzonych działań.

 

Od wielu lat zajmuję się wspieraniem rozwoju i doskonaleniem umiejętności młodych wychowawców w organizacjach pozarządowych. Uważam, że ciągła praca z wychowawcami dająca im wsparcie a także poszerzająca ich horyzonty jest niezwykle potrzebna, aby mieli oni motywację i energię do działania z dziećmi i młodzieżą. Jestem przekonana, że człowiek powinien uczyć się całe życie, bo tylko w ten sposób możemy najpełniej wykorzystywać nasz potencjał i nasze umiejętności.

Magda Bravo

Nauczycielka

Z wykształcenia psycholożka, z zawodu edukatorka.
Moje doświadczenie zawodowe to ponad 20 lat pracy w niepublicznej szkole podstawowej, gdzie
prowadziłam zajęcia praktyczne z szycia, gotowania, ogrodnictwa, animacji poklatkowej, stolarki.
Uczyłam szycia w Bednarskiej Szkole Realnej.
Poza pracą w szkole od dekady współpracuję ze Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty przy programach
edukacji filmowej, współtworzyłam warsztaty dla różnych instytucji kultury, takich jak: Zachęta,
Muzeum Polin, Dom Spotkań z Historią, Narodowy Instytut Chopina.

 

Mój ideał edukacyjny, to uczenie się w działaniu, łączenie treści teoretycznych z nabywaniem
praktycznych umiejętności. Geometria kojarzy mi się z szyciem, a gotowanie z matematyką.
Towarzyszę dzieciom (a czasem także dorosłym) w wzmaganiach z różnego rodzaju materią. Z radością
obserwuję jak prace manualne wzmacniają nie tylko ciało i umysł, ale także ducha i więzi między ludźmi.
Prywatnie jestem mamą dwójki dorosłych dzieci.
Moim czasem po pracy dysponują dwa starszawe już koty.

Katka Kwaśniewska

Nauczycielka

Jestem nauczycielką, artystką-fotografką, psycholożką. Skończyłam I SLO Bednarska,
Międzywydziałowe Indywidualne Studia Humanistyczne na UW oraz studia doktoranckie na ASP w Warszawie.
 
Urodziłam się w Polsce, ale wychowałam w Niemczech. Kilka lat mieszkałam w Hiszpanii oraz
przez dłuższą chwilę w Wietnamie i w Malezji. Języki obce są mi nieobce.
 
Jestem szczęśliwą mamą dwójki bardzo ciekawych świata dzieci. Cenię sobie rodzicielstwo
bliskości i porozumienie bez przemocy. Pracowałam w szkołach, szkołach językowych i
organizacjach pozarządowych w kraju i za granicą. Najbliższe jest mi uczenie się i nauczanie
poprzez działanie. Uwielbiam wszelkie prace plastyczne, robótki ręczne i większe konstrukcje.
Deszcz i śnieg mi niestraszne. Zakładam, że wszystko się da i ułoży. Z uśmiechem idę przez
życie. Uwielbiam uczyć się od dzieci i podtrzymywać ich naturalny optymizm.

Rozkoszuję się przebywaniem na łonie natury, w lesie i nad morzem. Z zamiłowania ćwiczę jogę,
wspinaczkę oraz różne formy tańca. Uwielbiam odkrywać świat bliski i daleki, w sztuce i kuchni,
a przede wszystkim podczas podróży z plecakiem. Szczególnie bliska mojemu serca jest Azja.
Przepadam za czarną czekoladą (ale FairTrade) oraz matchą we wszystkich postaciach. Od 20 lat
nie jem mięsa.

Karolina Szczepańska

Wicedyrektorka Terytorium

Ukończyłam studia „Informatyka dla nauczycieli szkół podstawowych” na Wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego. Od dwóch dekad uczę informatyki w niepublicznej szkole podstawowej. Jestem wychowawcą i certyfikowanym tutorem. Mam też bardzo duże doświadczenie w planowaniu i organizacji pracy uczniów i nauczycieli w
szkole. Uzyskałam stopień nauczyciela mianowanego.


Interesują mnie nowe trendy w edukacji i pracy z dziećmi.  Świat rozwija się i zmienia bardzo szybko, a systemy edukacyjne ewoluują zbyt wolno, nie nadążając za bieżącymi potrzebami uczniów. Najważniejsze w mojej pracy jest budowanie relacji z dziećmi i ich rodzicami. Zaufanie i rozmowa są według mnie najlepszymi narzędziami rozwiązywania nawet najtrudniejszych konfliktów.


Już od dawna moim marzeniem było współtworzenie szkoły uczącej się. Dlatego ukończyłam studia „Edukacja spersonalizowana i zarządzanie oświatą” zorganizowane przez Polsko-Japońską Akademią Technik Komputerowych oraz Instytut Dobrej Edukacji. Moją rolą w szkole jest koordynowanie pracy nauczycieli różnych przedmiotów oraz wdrażanie najnowszych rozwiązań metodycznych. Pomogą nam one wszystkim zmierzać do wyznaczonych celów edukacyjnych w przyjaznym uczniom i ich rodzicom miejscu. Ta koncepcja będzie przez nas ciągle rozwijana i udoskonalana.

 

Zależy mi, aby szkoła była miejscem, w którym uczniowie i uczennice mogą poznawać kim są, poprzez odkrywanie swoich pasji, ale także poprzez pracę nad tymi talentami, które dopiero odkryją. Chciałabym, aby poznawali nie tylko świat wokół siebie, ale także zastanawiali się, jaki chcieliby, aby był on w przyszłości i jakie znajdą dla siebie miejsce wśród społeczności. Każdy zasługuje na to, aby mógł uczyć się z innymi i od innych w sposób i w tempie dla niego odpowiednim. Dlatego najbliższa jest mi praca zespołowa, projektowa i doświadczalna. Edukacja
jest moją pasją, traktuję ją jako drogę po której podążam z uczniami, ucząc się z nimi i od nich.

Anna Fedorowicz

Nauczycielka

Z wykształcenia jestem pedagogiem, nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, animatorem społeczno – kulturalnym oraz terapeutą pedagogicznym. Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi. Pracowałam jako nauczyciel – wychowawca w klasach 0 – 3, pedagog i terapeuta w Katolickiej Szkole Podstawowej oraz jako animator i instruktor zajęć w Centrum Wspierania Rodzin „Rodzinna Warszawa”. Jestem mamą trójki dzieci oraz nauczycielem z pasją. Cenię sobie pracę zespołową, bardzo lubię pracować z dziećmi, uczyć je poprzez zabawę i osobiste doświadczanie świata. Od dzieci czerpię inspirację do podejmowania nowych wyzwań. Moim podstawowym celem jest wzmocnić w wychowankach wiarę we własne możliwości oraz pomóc rozwinąć osobisty potencjał i ukryte zdolności. Zależy mi na rozbudzeniu w dzieciach ciekawości świata, samodzielności, wrażliwości na ludzi, przyrodę i sztukę. Moim marzeniem jest aby powszechnością stała się edukacja oparta na wzajemnym szacunku, bez oceniania i etykietowania, nastawiona na współpracę, eksplorację i ekspresję dzieci. Interesuję się pedagogiką Marii Montessori, Koncepcją Porozumiewania bez przemocy Rosenberga, Wychowaniem przez sztukę, Dramą i Bajkoterapią.
W wolnym czasie jeżdżę na rowerze, zanurzam się w jeziorze, chodzę po
górach, podążam leśnymi ścieżkami, obserwuję i fotografuję. Oprócz bycia w
kontakcie z przyrodą, lubię słuchać muzyki, tańczyć i chodzić do teatru.

Ada Milewska

Nauczycielka

Jestem absolwentką I SLO Bednarska i Pedagogiki na Uniwersytecie Warszawskim. Już w trakcie studiów zaczęłam pracować w szkole podstawowej, gdzie prowadziłam zajęcia popołudniowe.


Jestem trenerką „Odysei Umysłu” i od kilku lat prowadzę zajęcia, które rozwijają kreatywność i myślenie krytyczne. Od kiedy skończyłam liceum pracuję na obozach letnich jako instruktorka sportów wodnych, które uwielbiam. Zimą jeżdżę na snowboardzie. W wolnych chwilach gram w szachy i czytam książki, trylogię „Władca Pierścieni” znam na pamięć:) Praca z dziećmi sprawia, że nieustannie się rozwijam, poza tym jest to dla mnie po prostu
czysta radość.

Jonasz Najda

Maja Nowak

Nauczycielka angielskiego

Jestem absolwentką Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. J. Korczaka i od kilkunastu lat nauczycielką języka angielskiego. Doświadczenie zawodowe zdobywałam między innymi w szkołach w Blackburn i Preston w Wielkiej Brytanii. Pracowałam z dziećmi i młodzieżą,
które doświadczyły problemów w głównym nurcie nauczania z powodów społecznych, zdrowotnych lub emocjonalnych. Wspierałam edukacyjnie uczennice w ciąży i młode matki.


Nigdy nie wierzyłam w to, że bycie pod presją ciągłego oceniania i porównywania jest właściwą drogą edukacji. Doskonale rozumiem jak ważna dla młodego człowieka jest autonomia i nauka samodzielności. Wierzę, że wspierająca i przyjazna atmosfera w szkole daje o wiele więcej, niż stosowanie nagród czy kar. Inspiruje mnie pedagogika Marii Montessori i komunikacja w duchu NVC Marshalla Rosenberga.  Nauczam poprzez rozmaite aktywności: zabawę, gry językowe, czy śpiew. Ogromną satysfakcję daje mi radość uczennic i uczniów podczas moich zajęć. Nauka języka obcego, szczególnie w najmłodszych klasach powinna być doświadczeniem, które pozwala, aby nowe słówka i zwroty same wchodziły do głowy, a nie przymusem zapamiętania kilkudziesięciu rzeczy zapisanych do zeszytu przed sprawdzianem. 


Prywatnie jestem pasjonatką kolarstwa. Jeśli akurat nie spędzam czasu na rowerze to prawdopodobnie odpoczywam z mrocznym kryminałem w ręku. Uwielbiam dobrą kawę i roślinne jedzenie.

Paweł Rapa

Nauczyciel etyki

Jestem absolwentem Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Jako nauczyciel pracuję w szkole z dziećmi i młodzieżą od 15 lat. Uzyskałem stopień nauczyciela dyplomowanego. Dzięki pracy z dziećmi i młodzieżą nie odczuwam upływu czasu i z wielką radością staję z nimi do wspólnej zabawy, która również może być nauką. W swojej pracy inspiruję się wieloma postaciami nie tylko z zakresu filozofii. Wśród nich jest Janusz Korczak, który był geniuszem wyprzedzającym poglądami swoją epokę. Lekarz, pisarz, publicysta, działacz społeczny i pedagog z powołania, prekursor współczesnej myśli pedagogicznej. Już 100 lat temu pisał i uczył o tym, czego wiele z nas do dziś nie rozumie – o szacunku dla dziecka jako równej (a nie „niższej”) istoty.


Czas wolny lubię spędzać na łonie przyrody (nie ma znaczenia czy są to góry wysokie czy niskie, las czy woda) w gronie rodzinnym i przyjaciół.

Psycholog

Psycholog, terapeuta w nurcie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Absolwent Bednarskiej, Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego i różnych studiów podyplomowych.

Od trzynastu lat pracuję z dziećmi. Czasami potrzebuję dłuższej chwili, żeby odróżnić por od selera, ale do poważnych spraw warzyw nie mieszam. Uważam, że człowiek uczy się i rozwija całe swoje życie. Praca z dziećmi to dla mnie odkrywanie siebie. Lubię operę i zdarza mi się jej słuchać w pracy. Poza nią bliskie mojemu sercu są: papugi, pizza, herbata jaśminowa i film „Wielkie piękno” (2013). Gdy sytuacja tego wymaga, czasami udaję Włocha.

Natalia Prokopiak

Nauczycielka religii

W 2009 roku ukończyłam z wyróżnieniem studia teologiczne na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Od tamtej pory, z przerwą na urodzenie i wychowanie syna, pracuję jako nauczycielka. W międzyczasie skończyłam również studia podyplomowe z „Edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej z terapią pedagogiczną” na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie kształcę się na kierunku „Nauczanie plastyki i techniki”. 

W pracy z dziećmi i młodzieżą jestem zwolennikiem metod Pozytywnej Dyscypliny, wywodzącej się z psychologii indywidualnej Alfreda Adlera.

Moje negatywne doświadczenia wyniesione z własnej edukacji sprawiły, że już jako nastolatka wiedziałam, że chcę być nauczycielem i wiedziałam jakim nauczycielem nie chcę być.

Warszawianka z krwi i kości, ogromna miłośniczka kotów, wędrówek górskich, muzyki oraz kryminałów, których czytam ok. 70 rocznie ;) - „to cała ja, to właśnie ja”. 

Aneta Szlaska

Nauczycielka

Mam na imię Aneta i jestem nauczycielką od ponad 7 lat. Powołanie do nauczania narodziło się z mojej wielkiej życiowej pasji jaką było harcerstwo. Bliskość natury, edukacja poprzez działanie to główne metody, którymi pracuję :).  Działałam kilkanaście lat w różnych drużynach jako członek, kadra a później instruktor ZHP.  Studiowałam pedagogikę wczesnoszkolną i przedszkolną na Uniwersytecie Warszawskim oraz pedagogikę korekcyjną na Akademii Pedagogiki Specjalnej. W swojej pracy najbardziej cenię to, że codziennie ucząc,  sama wyciągam wiele cennych życiowych lekcji. Moja wielką pasją są również książki, staram się by były one również obecne w życiu moich uczniów :).

Bogna Wojtkielewicz

Nauczycielka

Muzyk, nauczycielka, edukatorka, tutorka, logopedka

Mój świat to świat dźwięków, ale najważniejszy jest w nim drugi człowiek. Od ponad 20 lat pracuję z chórami, a od kilkunastu jestem nauczycielką muzyki. Wiele lat pracowałam z wydawnictwami przy powstawaniu podręczników do muzyki i tym, co związane z nagraniami audio. Lubię pracować na styku różnych dziedzin sztuki i realizuję to prowadząc lub współprowadząc warsztaty muzyczne, muzyczno- plastyczne, animacji poklatkowej dla m.in. różnych fundacji i Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina. Od kilku lat pochłania mnie tutoring, który stał się w moim życiu kolejną możliwością wspierania innych osób. Świat jest dobry i piękny, a tango argentyńskie dodaje mu smaku.

  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon